Stitch Art Easy Goblen Şema Programı

25 Ağustos 2010 Çarşamba

Uzun zamandır bu programı bekliyordunuz biliyorum :) Bugün 3 farklı program inceledim,kurdum,kurcaladım,bana en basit ve güzel geleni önce paylaşmaya karar verdim.Stitch Art Easy sanırım rusların yaptığı bir program,çünkü benim pc yazı karakterlerini desteklemiyor.Ona rağmen resimden şema yapmayı başardım :)Şimdi kızlar uzun lafın kısası artık kendi resimlerinizi,bu ailenizden birinin resmi olur kendi resminiz olur yada beğendiğiniz bir tablonun resminin goblen şemasını yapabilirsiniz.Hem de goblen şemasının boyutları ve işlemek istediğiniz renk sayısını siz belirleyebiliyorsunuz.
1.Adım Stitch Art Easy programını BURDAN indirin.

2.Adım Programı zipli dosyadan çıkartıp kurun.Register istemeyen bir program olması da ayrı bir güzelliği.Kurulum esnasında hep ??????? soru işaretli next tuşları olucak ama göremiyceksiniz :)) hep sağdaki tuşa tıklayın.

3.Adım Programı açın ve sol üstte bulunan mavi renkli şapkaya tıklayın.(alt resimde belirtilen yere tıklayın)


4.Adım o şapkaya tıkladıktan sonra aşağıdaki gibi klasör resimli bir buton çıkıcak.O butona basın ve şemasını yapıcağınız resmin bulunduğu klasörünüze gidip resmi seçin.

5.Adım resmi seçtikten sonra aşağıdaki resimde belirtilen mavi oklu tuşa basın.


6.Adım o tuşa bastıktan sonra gelen menüde goblen şema ebatı sorulur.Genelde resim boyutlarını otomatik baz alıyor ve resim büyükse devasa birşey oluyor,aman dikkat!!!
Ben 150 yazdım,15 tane 10luk kutu oluyor sanırım.Aşağıdaki resimde küçük bir çek işareti var ya işte o her zaman seçili olsun.
Diyelim ki resminiz dikdörtgen,kutucuğun birine 150 yazdınız,o çek sayesinde diğer kutucuğu otomatik resim ebatına göre küçültür.Bu işlemden sonra yine mavi okla tuşa bastık.


7.Adım yeni açılan menüde renk markasını örneğin DMC ve hemen altında renk sayısını yazar.
Renk sayısını arttırırsanız gobleniniz o kadar gerçek resme benzer.
Bunu deneme yanılma yöntemiyle yapabilirsiniz.Tabi renk sayısını abartmamakta fayda var yoksa o goblenden çabuk sıkılır,bitiremezsiniz :))
renk sayısını yazdıktan sonra Mavi tuşa basın

8.Aşağıdaki resimde yazdığım gibi hiç kurcalamadan mavi tuşa basıp devam ediyoruz.

9.Adım en son yeşil tuşa basıyoruz ve hooooop goblen şemanız karşınızda :))
Bu arada konu mankenim Jon Kortajarenayı nasıl buldunuz :))



10.Adım:Yukarıdaki resimde numaralandırdığım menüyü biraz anlatalım.
1.Daha önce de yazdığım gibi resim açmaya yarıyor
2.Kayıtlı bir şablonu açmaya yarıyor(daha önceden yaptığınız şema)
3.Goblen şemanızı kaydeder.Excel yada sad uzantısıyla.
4.Çıktı almanızı sağlar
5.Programın otomatik şemasında beğenmediğiniz,düzeltmek istediğiniz noktalar varsa bu araçla şemada editleme yaparsınız.
6.Burda 3 seçenek var.Şemanın sadece renklerden oluşması,Sadece kodlardan oluşması yada hem kodlu hem renkli olması seçenekleri var.

Programın tek kötü tarafı goblen şema ekranındaki resmin küçülememesi,yani görüntü gerçek ebatında sanırım.Şööyle bir şemanın tamamını göriim diyorum olmuyor :)

Çoook uzun anlattım anlaşılır olsun diye,takıldığınız noktalar olursa lütfen bu yazının altına yorum bırakın şekerler.
Vakit bulunca PM Stitch Creator,PC Stitsh 7 ve Embro Box programlarını anlatıcam.
PC Stitch aslında hepsinden iyi olur diye düşünüyordum ama programa resim eklemeyi bile beceremedim :) bu Embro box da gidicek ip miktarına kadar maaliyet hesaplıyormuş ama yine ne yazık ki rusça ve herşey ??????? şeklinde çıkıyor :))
Umarım program işinizi görür. Sevgiler

10 yorum:

Adsız dedi ki...

Nazarımda Muhteşem Sultan Süleyman birinci, size de gümüş madalya ile ikinciliği veriyorum ;)
Çook teşlekkürler bu programı yüklediğiniz için...
Aslında bir de hakiki goblen kumaşını nereden temin edebileceğimizi yazsanız.goblen kumaşı diye, hazır goblen kitlerinin işlendiği o materyali çıkarıyorlar karşıma hep :)

Unknown dedi ki...

Muhteşem bir program çok teşekkürler.
Bloğunuzu takipteyim, özellikle dikiş dergileri için çok teşekkürler.
Sevgiler

Adsız dedi ki...

Çok teşekkür ederim.Süper bir program..

Şeker Cafe dedi ki...

Karakız;ne güzel iltifatlar bunlar böyle,beni şımartıyorsunuz :)
diğer goblen programlarını da bayramdan sonra ekliycem,lütfen onları da bekleyin,daha iyi olabilirler,incelemenizde fayda var.Etamin kumaşı konusunda bir bilgim yok maalesef ama söz onu da araştırıcam,belki online alabileceğiniz yerler vardır.Sevgiler

Kardelen&güzel sözleriniz için teşekkür ederim,elimden geldiği kadar sizler için en güzel dergileri arayıp eklemeye çalışıyorum :)

Adsız dedi ki...

bu program kurulmuyor

aysun dedi ki...

programı kurdum çok teşekkürler fakat şemayı sae dosyası hatası verdiğinden açamıyorum lütfen yardım

Adsız dedi ki...

senin kadar zeki insanları analar hep doğursun hep doğursun süpersin dicek söz yok çok sevaba girdin çok teşekkürler

Adsız dedi ki...

Gerçekten çok gerekli bir programı bulup, anlatmışsınız bize:) Ne kadar teşekkür etsem az.. :) Çoook sağolun:)

Adsız dedi ki...

Sayın admin öncelikle goblen programı için teşekkür ederim şahane. Ben de kullanıma katkıda bulunmak istiyorum. Öncelikle şemada işaretlenmesini istediğiniz karakterleri yazı stilinden ayarlayarak daha anlaşılır hale getirebiliyorsunuz. İkincisi şema bitince disket resmini tıklayıp alt bölmede excel olarak kaydet deyince masa üstünüze şema halinde bütün kaydedip printerdan çıktı alabiliyorsunuz. Saygılarımla... Ebru

Adsız dedi ki...

program acılmıyor